12 Ekim 2012 Cuma

SANZATUYA KARŞI ATAKLAR


Bu Bölüm’ de neler öğreneceksiniz ?

       1 ) Herhangi bir sanzatu kontratına karşı hangi rengi atak edeceğinize nasıl karar vereceksiniz?
       2 ) Konuşmalardan ve elinizden nasıl sonuçlar çıkaracaksınız ?
     3 ) Atak edilecek rengi seçtikten sonra doğru kartı nasıl seçeceksiniz ?
   
 Konuşmalar bitmiş ve rakipler sanzatu kontratını ilan etmişlerdir.Sıra sizin atağınıza gelmiştir. Neler düşünmelisiniz ?Hangi rengi ve hangi kartı atak etmelisiniz ? Sakın bana uzun ve kuvvetli renginizin dördüncüden atak edeceğinizi söylemeyin. Eğer rakipler sizdeki uzun rengi konuştularsa ne atak edeceksiniz ? Ya uzun renginiz bakılamayacak derecede kötü ise ? Belki de kendi renginiz yerine ortağınızın rengini atak etmelisiniz ?
   
 Bu  Bölüm'de hangi rengi atak etmeniz gerektiği konusunda bazı tavsiyeler verilmiştir.Rengi seçeceksiniz ve bu renkten atak kartını seçeceksiniz. Bütün bunlardan sonra doğru kartın atağı en az doğru renk kadar önemli olduğunu anlayacaksınız. Sizin atağınız bu renkte neyinizin olduğunu ortağınıza göstermeli ve böylece ortağınız bu renkte ısrar edip etmeyeceğine karar verebilecektir.Peki çok sanzatu kontratı esas olarak bir yarış için gelişir ve bu yarış löve alma yarışıdır. Defans kontratı batırmak için yeterli löveleri almaya çalışır. Bu esnada dekleran da yeterli löveleri almaya çalışır. Kim kazanır ? Dekleranın genellikle onör kart kuvveti vardır. Fakat burada defansın başladığı bir denge vardır : ATAK
Şu güvenle söylenebilir ki bir atak yapmadan önce ortağınızın elinde ne olacağını anlayamazsınız. 10 kere dünya şampiyonu olsanız bile bir averaj oyuncusundan öteye geçemezsiniz. Atak çok önemlidir.

                                        ATAK   RENGİNİ   DOĞRU    SEÇMEK

Burada atak yapmadan önce dikkate alınması gereken faktörler verilmiştir.Eğer doğru rengi seçerseniz uçuk bir atak yapamazsınız.

  1 ) Ortak konuşmuştur :


Ortak ne zaman bir renk konuşmuşsa bu rengi atak etmeyi düşünmelisiniz. Özellikle ortak bir overcall yaptığı zaman. Overcall yapılan renk kuvvetli 5’ li renk veya 6’ lı renk olmalıdır. gerçekten pek çok ovecall bir tek düşünce ile yapılır : Atak yönlendirmek için.

                 Bu el ile  ♠  atak etmemek onur kırıcı olur.

 2 ) Ortak 3. pozisyonda oyunu açmıştır :


3. pozisyonda oyun açışları kuvvetli bir renk ile az puanlarla yapılabilir.
5’ li majör oyuncukarı bile 3. pozisyonda kuvvetli 4’ lü bir renkle açışyapabilirler.                                     
   
 ♠ ARV10 / ♥ R4 / ♦ 9432 / ♣ 1087 ile 3. pozisyonda 1 ♠ açılabilir. Niye ? 


Birincisi :Siz pas geçebilirsiniz ve ortağın herhangi bir cevabı sizi çok yüksek sevi yelere getirmez.
 İkincisi : Eğer rakipler bu eli oynarlarsa siz ♠ atak edileceğini bilirsiniz.


Bu sebeplerden dolayı eğer ortağınız 3. pozisyonda oyun açarsa ve rakipler zona gelirlerse sizin için iyi bir fırsat doğmuştur. Çünkü ortağın renginde atak yaparsınız. Kendi elinizde kuvvetli bir renk olmadıkça ortağın niyetine engel olmayın.
  
 3 ) Ortak rakibin bir artifisyel konuşmasına kontr atabilirdi.( ama atmamıştır ): 


Rakipler herhangi bir sanzatu kontratı ilan etmeden önce Stayman,Jacoby Transferi veya 4. rengi kullanabilirler. Bütün bu konuşmalar artıfisyel konuşmalardır ve sizin gibi tecrübeli bir ortak bu artifisyel konuşmalara kontr atarak bu rengin elinde kuvvetli ve uygun uzunlukta olduğunu belirtebilirsiniz. Eğer ortak bu durumda kontr atabilecekken atmıyorsa bunun bir sebebi olmalıdır.

Güneyin 5’ li ♥’ ü vardır ve kuzey 4’ lü ♠ işaret etmektedir. O halde majör renk atağı cazip değildir. Peki bir minör renk atağı ? Bir tahmininiz var mı ? Tam değil, ortağın 2 ♣ ‘ e kontr atma şansı vardı ama atmadı. Öyleyse en iyi atak  ♦  atağı olmalıdır.
     
 4 ) Elinizde zayıf bir 5’ li renk ve kuvvetli bir 4’ lü renk vardır. Hiçbir Briç kitabı uzun renginizden mutlaka atak yapmalısınız diye bir şey söylemez. Sağduyu da aksini söylemez.    
                   Şüphesiz  ♥  atağı doğru olacaktır.   
      
 5 ) Elinizde ikisi de eşit kuvvette iki renk var : 


Eşit uzunlukta ve Rölatif olarak eşit kuvvette iki ranginiz olduğu zaman , biri majör diğeride minör ise konuşulmayan majörü atak edin. Şüphesiz her şeyin daima eşit olmadığını sonra göreceksiniz. 
      
         .   
           ( 1 NT açışına Stayman kullanılmadığı zaman yerde minör renk uzundur )


Burada  ♠ atağı  ♦ atağından daha iyidir. Çünkü cevapçı Stayman yapmamıştır. Yerde muhtemel 4’ lü majör renk yoktur ve yerde bir veya iki minör renk vardır. Modern deklere sistemleri majör renkte 8 kartlık ( veya daha uzun ) fitt bulmaya yöneliktir.Eğer majör renkler konuşulmamışsa veya anlaşma sağlanamamışsa ( sonraki örneğe bakın ) konuşulmayan bir majörü atak etmek emniyetlidir.

Diyelim ki eliniz batıda olsun ama bu defa konuşmalar şöyle olsun :           
  
 Bu defa durum farklıdır. Hala ♠’ler konuşulmamıştır ama kuzeyin 4’ lü ♠’nin olduğu bilinmektedir veya niye Stayman kullanmıştır.Öyleyse ♦ atağı iyi seçimdir. 

    6 ) Eşit kuvvette olmayan iki renginiz var :           
       

Genel olarak daha kuvvetli olan renginizden atak etmelisiniz. Çünkü bu rengi tesis etmek kolaydır. Burada  ♠ atak edin.
 
 Şimdi elinizdeki siyah renklerin yerlerini değiştirelim:    .   
         
Bu defa kuvvetli renklerinizden birine karar vermelisiniz. Eğer minör renginiz bir onör sekansı ihtiva ederse veya herhangi üç onör kart ihtiva ederse minör atak edin. Değilse majör atak edin. Burada  ♥  atak edin.
   
7 ) Eşit uzunlukta iki renginiz var ve birisi As ile başlıyor :
  
Kapalı durumlarda As’ sız renginizi atak edin. Burada ♠ atak edin. Sebebi bu ♠’ leri yerleştirip kullanmayı düşünüyorsunuz ve  ♥ As’ınız antredir.

    8 ) Rakiplerin konuştukları renk uzundur ve sizin boğazınıza düğümlenmektedir.  
  Konuşmalar ve elinizdeki ölü ♦’ lar saldırgan atak yapmanızı ister.Rakiplerin çalışan 6’ lı veya 7’ li bir ren-
gi olduğu zaman kuvvetli kısa renginizden , ARx  veya ADx ‘ den atak edin. Burada ♣ R atağını yapın.

     9 ) Eliniz zayıftır ve uzun renginiz çok zayıf ve kötüdür.
    
      
     Bu sürünerek zorlamalı konuşma sekansı rakiplerde 24 – 25 OP.olduğunu gösterir. Bunun anlamı ise orta-
ğınızda kapalı kalmış bir açış elinin olduğunu gösterir. Niye ? İyi ellerle iki ana sebepten konuşulmaz :
     1 ) Rakipler sizin uzun renginizi konuşmuşlardır.
     2 ) İki konuşan rakip arasında iki seviyesinde bir overcall yapmaktan hoşlanmazsınız.
  Bu kurallar ışığında ortağınızda ya uzun  ♣ veya uzun ♦ vardır. Ortak ♠ overcallunu yapabilecekken yapma-
mıştır. Siz ♦ atak edin. Sherlock Holmes gece vakti tuhaf köpek olayının farkına vararak olayı çözerdi. Ger –
çek durum bazılarınınyaptığı gibi birileri Briç masasında yapamaz.
     
 10 ) Sizin en kuvvetli renginiz :  ADxx ‘ tir. Her ne zaman AD kombinezonundan atak yaparsanız sağı-
nızda Rua olma şansı vardır. Yani basitçe deklerana ucuz bir löve hediye edersiniz. Eğer bu rengi atak et –
mezseniz dekleran Rua ile el yapamaz.Eğer löveden vazgeçiyorsanız paralarınızın bazılarını geri almak isti-
yorsunuz demektir.ADxx ‘ten atak ettiğiniz zaman bu renkten en çok 3 löve alabilirsiniz ve bir rakipte bu renk 4’lü olabilir.Mamafih ADxxx’ ten atak ettiğiniz zaman 4 löve almak için iyi bir şansınız olur. ( eğer or-
takta Vale varsa veya el tutup bu rengi dönerse )ADxxx ‘ ten sanzatuya karşı atak etmek iyi ataklardan biri-
dir. Ama ADxx’ ten atak iyi değildir.
                    
 Eğer küçük bir ♠ atak ederseniz ortağın 10’ lusunu dekleran Rua ile alır. Ortak ♣ ası ile el tutunca 3 ♠ lö-
vesi alırsınız ama kontratı batıramazsınız.Başka bir şey atak ederseniz ve ortağınız sizin cesaret kırıcı atağı-
nızı anlarsa ortak  ♣ Ası ile el tutunca  ♠ Valesini dönebilir ve 4 ♠ lövesi daha alarak kontratı batırırsınız.
 
  11 )  6 NT’ ye karşı atak yaparken :  
   
3 NT ‘ye karşı ♥ atağı otomatiktir. Ama 6 NT’ ye karşı stratejiniz değişmelidir.Bir onör kartın altından çı-
kış yaparak deklerana 12. lövesini vermeyin. 6 NT’ ye karşı eğer rakiplerin uzun rengi değilse bekleme atağı yapın. Lövelerinizi öldürmeye çalışmayın. Risksiz iki löve almaya çalışın. Eğer dekleran majör renklerin bi –
rine empas yaparsa alacağınız löveler vardır.Onun için ♦ atağı yapın.

                              ATAK    RENGİNİZDEN    DOĞRU    ATAK    ETMEK

    Atak rengini seçince doğru kartı atak etmek daha kolay olmalıdır.Ama bu renkten hala doğru kartı atak et-
melisiniz. Amacınız ortağınıza atak ettiğiniz renkte ne olduğunu açık bir resim halinde bildirmek olmalıdır.
Aksi halde ortağınız bu renge devam etmesi gerektiği veya başka bir renge dönmeyi nasıl bilecektir ?
  
   1 ) Tam bir sekanstan atak : Tam bir sekans üç veya daha çok bitişik onörle başlayan bir renktir. Renk ARD , RDV , DV10  V109 veya 1098 gibi başlarsa tam bir sekans olur.Renkler herhangi bir uzunlukta ola –
bilir. Fakat genellikle 4 kartlı veya daha uzundur. Her durumda sekansın en büyük kartı atak edilir.
   
 2 ) Hemen hemen tam ( veya yarım ) sekanstan atak :
    Yarım sekans : İki bitişik onör ve üçüncü bitişik onörü olmayan ve yerine 4. kağıt gelen sekanstır.
Bu sekans kuvvetli açış atağı için kullanılır ve ARV ( dam yok 9 , RD10 ( vale yok ) , DV9 ( 10’lu yok ) ,V108 şeklindedir.Büyük kart atak edilmelidir.Şüphesiz daha kuvvetli sekans daha iyi ataktır.
  
 3 ) Renginiz bir sekans değildir : Pek çok zaman bir sekans renginiz olmaz. Sizin uzun renginiz 10’ lu veya daha büyük kart ile sınırlıdır. Bu durumlarda 4. kağıdınızı atak edin.
                
                     R1073.......................3’ lüyü                                         
                     V9742......................4’ lüyü
                     D108532...................5’ liyi atak edin.
   
4 ) Küçük ( Önemsiz ) karttan atak : Ender zamanlarda bir renkte 3 küçük karttan atak yaparsınız. Çok zayıf olan bu renk Örneğin : 953 , 864 , 732 gibi. En büyüğünü atak edin ve ortağınızın top off nothing oldu-
ğunu anlamasını umun.

  5 ) Dört küçük ( değersiz ) karttan atak : Temel olarak fikir aynıdır.En büyüğünü atak edin ve atağın en iyi atak olmasını umun. Mamafih eğer en büyük kartınız 9’ lu ise 9’ lu atakta harcanmaması gereken çok de-
ğerli bir karttır. Pek çok İyi oyuncular 9732 den 7’ liyi atak ederler. 10’ lu bir onör olarak addedilmesine rağmen siz küçük atak ettiğiniz zaman ortak genellikle 10’ dan daha büyük bir onör bekler. Eğer ortağın dönmesini
 istediğiniz diğer bir renk varsa 10xxx’ ten ikinci büyüğü atak edin.

         ♣’ ler en kuvvetli renginizdir. Fakat  ADVx’ ten atak yaparsanız dekleranın Ruasına gereksiz bir löve verirsiniz. Ortaktan ♣ dönmesini istiyorsunuz. Şansınızı maximuma çıkarmak için ikinci büyük ♠’iniz olan 7’ liyi atak edin ve ortağınızın bu rengi cesaret kırıcı olarak algılamasını umun.Eğer küçük bir ♠ atak ederseniz ortak el tutunca ♠ dönebilir.Çünkü sizde bir onör bekleyebilir.
5’li veya 6’lı küçük kartlı bir renkle ve başka renklerdeki muhtemel antrelerinizle 4.büyüğü atak edin.Eğer başka renklerde antreniz yoksa 5’li veya 6’ lı rengin en büyüğünü oynayın veya başka bir renk atak edin. 
Şimdi tekrar (10.bölümdeki diyagrama) bakalım.Sizin atağınız ♥ 7’ li olmalıdır. İyi bir ortak bu atağın top of nothing olduğunu anlayacak ve ♣ Asını alınca  ♥ dönemeyecektir.

  6 ) Renginiz iki bitişik büyük onörle başlıyorsa : Sanzatu kontratına karşı oynarken elinizde iki bitişik büyük onörlü bir renk varsa bu bir sekans olarak addledilmez.Eğer bu şekilde 4’lü veya daha uzun bir rengi-
niz varsa 4.büyüğü atak edin
 AR76 , AR762 , RD86 , DV86 , V1076 , V10762 ‘ den doğru atak 6’ lıdır.Yani 4. büyük.Mamafih iki bitişik büyük onörlü ( Adjacent honors ) üçlü bir renginiz varsa en büyüğünü atak edin. Bu rengin ortağınızda uzun olduğunu düşünüyorsunuz ve bloke olmaktan korkarak başladınız.
      RDx , DVx , V10x , 109x ‘ ten en büyüğünü atak edin.
 Bir istisna : ARx ‘ ten R atak edin. (ARx’ ten R atak etmeye mecbursunuz. Çünkü sanzatuya karşı  As atağı özel bir anlam taşır.( 13. bölüme bakınız )

  7 ) Bir onör veya bitişik olmayan iki onörlü 3 kartınız varsa : ( Onör 10’ lu ve yukarısı )
Bir onörlü 3’ lü renginiz varsa en küçüğünden atak edin. Axx , Rxx , Vxx veya 10xx ‘ den ortağınız bu rengi konuşsun veya konuşmasın en küçüğünü atak edin. Bitişik olmayan iki onörlü 3 ‘ lü renginiz varsa başka problemler vardır. Sizin umduğunuz gibi ortakta bir renk uzundur ve bloke olma tehlikesi vardır.Bu sebepten şöyle oynanır:
  1) A10x , R10x ve D10x’ den küçük atak edin.
2) AVx  veya RVX’ den Vale’yi atak etmeye çalışın. Bu büyük unblok’ un başlangıcıdır. Şüphesiz ortağı-
  nız sizin bu yetenek atağı yaptığınızı bilmelidir. Nefesinizi tutmayın.
   3) ADx’ den Damı atak etmeye çalışın. İyi bir gününüzde iseniz ortağınızda Rua’lı veya Vale’li uzun ol –malıdır. Hatırlayın ümitsiz durumlarda bu şekilde görevinizi yapın.

8 ) Bir dablton’ dan atak : Dablton atağı genellikle ortağın konuştuğu renkten yapılır. Daima en büyük kartınızı atak edin. Mamafih ortağın bu renkten uzun olduğunun neticesini çıkardığınız zaman dabltondan atak etmeye karar verebilirsiniz. Özellikle bu renk yerin uzun renginin üzerinde olduğu zaman bu çeşit atak kuvvetten yapılır.
     
       
     Yerde 4 ♥ var ve ortağın 4’ lü veya 5’ li ♥’ ü olmalıdır. Sizin ♠’ leriniz çok zayıftır ve her iki minörünüzü de atak edemezsiniz. İyi atak ♥ Valesidir.
  
   9 ) AV10 veya RV10 interior sekanstan ataklar :
 İnterior sekans :Bir onör sekansının yanında sekans teşkil eden daha düşük kartlı sekanstır. RV10, D109 gibi.
   KONVANSİYON : Mutabakat sağlanan bir anlamda konuşma veya oynama.Bitişik onörlerin en büyüğü-
nü etmek bir konvansiyon örneğidir. Dam atağınız Ruanın varlığını garantiler. Burada fikir ayrılığı metod-
larına geldik. AV10 veya RV10 ‘ dan standart atak Valedir. Mamafih V109 veya V108 ile başlayan renkten de Vale atak edilir.Neticede ne ortak ne de ( ne de dekleran ) nerden atak ettiğinizi bilemez. Bu karışıklıktan kaçınmak için (Jack denies ) (Vale inkarı ) konvansiyonunu kullanmanızı tavsiye ediyorum.Eğer bu konvan-
siyonı adapte ederseniz Vale atağı daima atak renginin en büyük kartıdır ve sekansın üst kartı olmalıdır. Hem ortak ve hem de dekleran bu renkteki kayıp onörlerin kimde olduğunu hemen bileceklerdir. Ama eğer siz      ( Jack denies ) oynuyorsanız, AV10 veya RV10 kombinasyonundan hala atak edebilirsiniz. 10’ luyu atak edin. 10’ lu atağı çok kuvvetli bir atak olacaktır. 10’ lu atağı aynı zamanda 1098 veya 1097 sekansından da yapılır. Ortak nasıl anlar ?
Siz 10’ luyu atak ettiğiniz zaman ortak kendi elini ve yeri kontrol etmelidir.Eğer ortak Valeyi valeyi görüyor-
sa sizin ortağınızın 1098 veya 1097 sekansından yapıldığını anlayacaktır.Eğer ortak 9’ luyu görürse sizin or-
tağınızın AV10 veya RV10 kombinasyonlarından atak edildiğini kabul edecektir. Eğer ortak 9’ luyu ve Vale’
yi görmezse sizin AV10 veya RV10 Kombinasyonlarından atak edildiğini kabul edecektir.10’ lu atağının ne-
reden yapıldığını anlayamamak çok nadirdir.
    10 ) A109 , R109  ve D109’ dan ataklar : ( Carding konvansiyonu 9’ lu ve 10’ lu olarak tarif edilmiştir. 9’ lu veya 10’lu  atağı bu renkte 0 veya 2 büyük kart gösterir. Daha çok iki büyük kart gösterir. ) Burada standart atak 10’ ludur ama ben size 9’ lu atak etmenizi tavsiye ederim. 9’ lu veya 10’ lu ataklarının ikisi de kuvvetli atak olmaktadır.Evet 9’ lu atağı bir top of of nothing olabilir veya bir sekansın en büyüğü olabilir.
Fakat bu nadirdir. % 90 daha fazla A109 , R109 veya D109 olma ihtimali vardır. 9’ lu atak ettiğniz zaman kuvvetli bir atak yapmış olursunuz ve 10’ luyu ve bir büyük onörü garanti edersiniz. Peki ortak bu atağın 9’ lu sekansından mı (987 ) yoksa kuvvetli bir atak mı olduğunu ( A109 , R109 , D109 ) nasıl anlar ? Ortak kendi eline sağındaki yere bakar ve bu renkte 10’ luyu kontrol eder. Eğer ortak bu yerlerde 10’ luyu görürse sizin atağınızın 987’ den olduğunu anlar.Eğer ortak 10’ luyu bu yerlerde göremezse sizin atağınızın kuvvet-
Liden ( A109 , R109 , D109’ dan ) olduğunu anlar. Eğer V , 10 ve 9’ lu ataklarını bu şekilde kullanmayı dü-
şünüyorsanız oyunun her bölümünde aynı şekilde kullanabilirsiniz. ( yani yalnız başlangıç atağında değil oyunun her safhasında kullanabilirsiniz.)

11 ) RD109’ dan atak :Her ne kadar standart atak R olmasına rağmen pek çok oyuncu burada bir istisna yapar ve Dam atak ederek ortakta Vale varsa vermesi istenir.(Bloke olmaması için) Neticede eğer sizde RD109 varsa ortağın Valeyi atması istenir.Bu konvansiyon temel olarak Valenin ortakta veya dekleranda olduğunun kesin olarak bilinmesine imkan verir 

                    Dam atak ettiniz, ortak 7’ li ve dekleran 6’ lıyı verdi.Ortakta Vale yoktur ve Ası varsa küçük kart oynamazdı
  12 ) AR109 ve AD109 ‘ dan ataklar : Bu iki kombinezondan en iyi atak 0 veya 2 büyük kart gösteren 9’ lu atağıdır. Sizde 9’ludan büyük 3 kart vardır fakat acı ve kötü tecrübeler göstermiştir ki 9’ lu atağı 10’ ludan daha iyidir. Eğer 10 luyu atak ederseniz yerde ve ortakta Vale varsa ortak bu sekansın en büyüğü sanacaktır. Eğer elinizde başka bir renkten antre varsa özellikle AR109x (x)’ ten Ası çeken ve bir singlton veya dablton onörü düşüreceğinizi umun.Aynı şekilde eğer Rua’nın yerde olduğunu düşünüyorsanız AD109x (x)’ ten Dam edin. Aksi halde 9’ luyu atak edin.
     13 ) ARD10 , ARV10 , ARV9 ve ADV10’ dan ataklar : As ile başlayan 4 onör kartlı renk çok iyi bir renktir. Bütün sanzatu kontratlarına karşı As atağı kuvvet gösterir. Dört onör kartın kendisinde olduğunu be-
lirtir ve ortağın kayıp onörü atması istenir. Bu bir emirdir.Diğer bir tabirle ortak As atak ettiği zaman sizde R72 , D74 veya V742 varsa elinizdeki onörü atmanız istenir. ( ADV10 ile başlayan bir renk ile As atak etti-
ğiniz zaman başka bir renkten antreniz olmalıdır. Bu renk ile Dam atak etmek yaygındır. )
    14 ) Ortak bir renk konuşmuştur. Fakat siz destek vermemişsinizdir.
           Dabltondan....................Büyük
           Üç karttan......................Küçük atak edin. 862 ve D62’ den 2’ liyi atak edin.
   15 ) Ortak bir renk konuşmuştur ve siz destek vermemişsinizdir :
           Üç karttan ve dört karttan.............................Büyüğünü
           Üç karttan ve dört karttan.............................Biri onörlü ise............küçüğünü atak edin.
           862’ den........................................................8’ liyi
           D62’ den.......................................................2’ liyi atak edin.
   16 ) Dekleranın veya yerin konuştuğu bir renkten üç onör kart ( Beş büyük onörden üçü ) ile atak :  RDV43 , RD1065 , DV1053 , DV943 , AV1064 , RV1052 , A10953 , R10942 ve D10932’ den diyelim ki atak yapmayı planlıyorsunuz. İlk ikisinde nor-mal atak Rua’ dır, 3. ve 4.’ De Dam. 5. ve 6.’ Da 10’ lu ve son üçünde ise 9’ ludur.Gayet güzel ve doğru. Ama diyelim ki eğer bir rakip bu rengi deklere etmiş olsun. Bu onör kart atakları genellikle kötüdür ve deklerana mahkum olursunuz. Bu renkte 1. veya 2.’den fazla alıcıla-
rınızı geliştirmek için bir rakipte bu renkten 4 veya 5 kart olacağını bilerek ortağınızda en az bir kayıp onörü bulmaya ihtiyacınız olacaktır. Bu kayıp onör singlton veya dablton olabilir.Bir onör atak edip bloke olmak-
tansa ya da rakiplere saplanmaktansa küçük atak edin.
 Eğer bitişik dört onörünüz varsa veya bir yerde dördüncü kayıp kartınız olsa bile normal atak yapın :
            RDV10x   ve   RDV9x’  ten...................................Rua’ yı
            DV10x   veya  DV108x’ den..................................Dam’ ı
            RV109x veya  RV108x’ den..................................10’ luyu
            A1098x veya   RV108x’ den..................................9’   luyu atak edin.
       
                                                                     
        BATI(SİZ)      KUZEY      DOĞU        GÜNEY
           ---                  1 ♥               Pas               1 ♠                   Eliniz :   ♠ RDV63 / ♥ 864 / ♦ A87 / ♣ 96
          Pas                  2 ♥               Pas               2 NT          
          Pas                 3 NT             Pas               Pas
 Ortakta Ax veya 10x olmasını hedef alarak ♠ 6’ lısını atak edin.


                                             

           Diyelim ki deklaran / Güney ) ♠ deklere etti ve siz de ♠ atağına karar verdiniz. 4’ lüyü atak edin ve ortakta 9’ lu Rua veya As olmasını umun. Dikkat edin bu kartların herhangi biri ( 9,R,A ) ortakta olduğu zaman ortağınız nasıl iyi çalışıyor. Küçük atak ederseniz ortak As ile alıp ♠ döner ve dekleranın Rua’ sını çıkartırsınız.Ama ♠ Damını atak ederseniz ortak As ile alır / Bknz. Chapter 3 ) ve ♠ döner. Dekleran size bağışlar. Siz de bu rengi dönemezsiniz.Eğer ortakta   ( 9, R , A ) yoksa ve sizin küçük ♠ atağınızı dekleran ucuz şekilde 9’ lu,Rua veya As olmasını umun.Dikkat ediniz.Bu kartların herhangi biri ( yani 9,R,A) ortakta olduğu zaman küçük atağınız nasıl iyi çalışıyor.Küçük atak ederseniz ortak As ile alıp pik döner ve deklera-
nın Ruasına çıkartırsınız.Ama ♠ Damını atak ederseniz ortak As ile alır( Bakınız   Chapter  3) ve ♠ döner. Deklaran size bağışlar. Siz de artık bu rengi dönemezsiniz.
Eğer ortakta ( 9,R,A) yoksa ve sizin küçük ♠ atağınızı deklaran ucuz bir şekilde 9’lu ile kazanırsa ne olacak ?               

                                                         ATAK    ÖZETLERİ

                 As..........................ARD10 , ARV9 , ADV10  gösterir.
                   R..........................RDV , RD10 , RDx  olabilir.
                   D..........................DV10 , DV9 veya DVx    olabilir.
                   V..........................V10x
                  10..........................AV10 , RV10 veya 109x  olabilir.
                    9..........................A109 , R109 , D109 veya nadiren 98x olabilir.
                 8,7..........................Genel olarak cesaret verici olmayan kart. Belki 4. iyi ( AD1082 , AD972 gibi. )
   Küçük spot kart...................Genellikle 4. iyi kart

                                                             ALIŞTIRMALAR




    1.                          ♠73
                                ♥R2
                                ♦RDV872
              SİZ :         ♣V103                                                           Her iki taraf  zonda

  Ortak As ile alır ve ♠  8’ lisini döner. Dekleran Valeyi koyar. Dam ile alır ve ♠’ leri sağlarsınız. ♦ ası ile el tutunca iki ♠ daha tahsil ederek kontratı batırırsınız.Eğer ♣ atak etseydiniz dekleran en az 10 löve yapacaktı.



 Arttırmalardan anlaşıldığına göre ortakta iyi bir el olmalıdır.Ortak 1 ♠ diyemediği için iyi ♠’ leri olamaz. ♥ atağı iyiolamaz, ♣ atağı iyi olmalıdır. Eğer büyük ♣ ile atak ederseniz ve ortak ♦ oynayınca onörlerini koyarsa defans 
4 ♣ ve bir ♦ alır.   


  Bu defa her şey eşit değil. Kuzey 4’ lü ♠ işaret etmiştir. Öyleyse niye Stayman yapsın ? Bu defa en iyi şan-
sınız 1 ♣ atak etmektir.Defans ilk 5 löveyi alır, diğer bütün ataklara dekleran en az 9 löve alır.


  Zonda yerin 3 ♣ açması yerde 7 iyi ♣’ linin olacağını gösterir ve Güney  muhtemelen yerin kayıp treflisini karşılayacaktır.5 hızlı löve almalısınız.Ortakta D veya ♥’ den mucize beklemek mümkün değildir. ♥ Asını çekin.
                                                                                                               
                                                         
                                                    BÖLÜM     TESTLERİ

   1 ) Batıdasınız konuşmalar şöyle gelişmiştir.   
            
               KUZEY               GÜNEY
                 ---                        1 NT
                2 NT                     3 NT

    Aşağıdaki ellerle ne atak edersiniz ?
        A)   ♠ D1093 / ♥ R5 / ♦ D1093 /  ♣ V75
        B)   ♠ AV1062 / ♥ 543 / ♦ V6 / ♣ R85
        C)   ♠ A5 / ♥ D52 / ♦ 8643 / ♣ V1098
               D)  ♠ V752 / ♥ A5 / ♦ 543 / ♣ RV108
        E)   ♠ D5 / ♥ V1084 / ♦ A853 / ♣ 543
        F)   ♠ R104 / ♥ D752 / ♦ V109 / ♣ AD10

    2 ) Batıdasınız ve konuşmalar şöyle gelişmiştir. Ne atak edersiniz ?
        
              KUZEY               GÜNEY
                 ---                        1 ♣
                1 ♥                        1 NT
                2 NT                     3 NT

        A)   ♠ R75 / ♥ DV1094 / ♦ V5 /  ♣ 632
        B)   ♠ DV6 / ♥ A42 / ♦ V6 / ♣ DV1063
        C)   ♠ D1053 / ♥ 654 / ♦ A642 / ♣ D5
               D)  ♠ 432 / ♥ 6532 / ♦ V63 / ♣ D52
        E)   ♠ R10 / ♥ D642 / ♦ V1098 / ♣ RV10
        F)   ♠ ARV10 / ♥ 432 / ♦ 5432 / ♣ 32

   3 ) Sanzatu kontratına karşı aşağıdaki renk atak yapacağınız renktir. Ne atak edersiniz ?
    
             A)   RV1062                               İ)  1065                            Q)   RD109
             B)   A10962                                J)  754                              R)   AR862
             C)   D9763                                 K)  ARV98                       S)    A62
             D)   RD842                                 L)  7543                           T)    AV943
             E)   V107642                             M)  9643                           U)    DV84
             F)   R10963                                N)  D10954                      V)    DV6
             G)  DV965                                 O)  AR1094
             H)  ARD105                               P)  AD1094

                                                         CEVAPLAR
     1) A ) ♠ 9 0 veya 2 onör gösterir. 10’ lu atak ederseniz ortağınız sizden 10’ dan büyük iki onör bekler.
               Kapalı konuşma  larda konuşulmayan majör atağı konuşulmayan minör atağından daha önemlidir.
       B )  ♠ 10.  0 veya daha çok onör gösterir.
       C )  ♣ Vale.  4’ lü bir rengin onör sekansından atak etmemek çok enderdir.
       D )  ♣ 10.  ♣’ leriniz ♠’ lerinizden çok daha güzeldir ve bu elde minör yerine majör tercihi kuralını
               kırmalısınız.
       E )  ♥ Vale. Bir sekanstan atak 4’ lü kırık bir renk atağından daha uygundur.
       F )  ♦ Vale. Bir emniyet atağı. Ortakta fazla bir kuvvet beklemiyorsunuz.Dekleranın kendi eline doğru
              empas yapacağını bekleyin.Bütün empaslarını kaybedecektir.
 2) A )  ♥ D. Rakipler  ♥  deklere etse bile 4’ lü  ♥  onör sekansından atak edin.
      B )  ♣ 6. Normal atak ♣ Damıdır.Fakat rakipler bir rengi konuşunca ve bu kart sizde 3’ lü bitişik sekans
             olduğu zaman küçük atak edilmelidir. Eğer ortakta ♣’ den Ax , Rx veya 9x varsa bloke olmak iste-
             miyorsunuz.
      C ) ♠ 3  İki eşit sayıda renginiz var. Fakat  ♠’  lerde iki onörünüz ( D10 ) var.
      D ) ♦ 3  Ortakta iyi bir el olmalıdır ve ortağın uzun rengini bulmak gerekir. Ortakta uzun ♠’ ler olamaz
            ( ♠ ovarcallu yapabilirdi ama yapmadı o halde ortağın uzun ♦’ ları olmalıdır.
      E ) ♦ V. Elimizde 4’ lü bir majör ve 4’ lü bir minör var. ♥’ lerimiz kırık olduğu için onör sekanslı ♦’ ları
            tercih edin.
      F ) ♠ As. Hiç düşünmeden. As atağı ortağa kayıp onörlerden birisi elinde ise debloke etmesini ister. Eğer
            ortakta onör yoksa sayı apeli vermelidir.

    3) A )10.   0 veya iki yüksek onör gösterir.
B )  9.   0 veya iki yüksek onör gösterir.
C ) 6.   Sekans olmayan renkten 4. büyük.
D ) 4.   Sekans olmayan renkten 4. büyük
         E ) 4.   Sekans olmayan renkten 4. büyük
         F ) 9.   0 veya 2 büyük onör gösterir.
         G) D.  Yarım sekanstan en büyüğünü atak edin.
         H) A.  Ortakta varsa valeyi atmasını yoksa sayı apeli vermesi istenir.
         J ) 5.   Üçlü bir onörlü rengin en küçüğünü atak edin.
        K) A.   Ortakta varsa Damı vermesi yoksa sayı apeli vermesi istenir. Bu As atağı 4 Onör kuralının yu –
                    muşak istisnasıdır ve As atağı zımnidir.
        E) 7.    Top of nothing
       M) 9.   Top of nothing
        N) 9.   Top of nothing
        O)       Başka bir renkten antreniz varsa As, yoksa  9
        P) 9.    Rua’ nın yerde olduğunu düşünmediğiniz sürece 9’ luyu atak edin. Ama yerde Rua’nın olduğunu
                   düşünürseniz Dam atak edin.         
      Q) D.    Ortakta Vale varsa atması istenir.
       R) 6.    Sekanstan olmayan renkten 4. büyük
       S) 2.    Bir onörlü 3 kartın en küçüğü
       T) 4.    Sekanstan olmayan renkten 4. büyük
      V) D.   Üçlü bir renkte iki bitişik onörün büyüğü atak edilir. Mamafih ARx’ ten Rua atağı yapılır. Çünkü
                   sanzatuya karşı atağı özel anlamlıdır.

                                            BÖLÜM 1’ DEN  ÖNEMLİ  FİKİRLER
        1) Tam onör sekanslarından en büyük kart As ise As atak edin.(3’lü onörlü renkle atakların listesi )
               veya 4’lü renkle As atak edin.
        2) Ortağın rengini atak ederken büyük atak edin.Özellikle bir overcalldan sonraveya atak yönlendiren
               kontrdan sonra
        3) As atağı kuvvetli ataktır ve ortakta varsa kayıp onörünü atması istenir yoksa sayı apeli vermesi istenir
        4) Bu kitap( jack denies )konvansiyonunu benimsemiştir. Vale atağı veya V109 veya V108’ li bir renk
            gösterir.V10x’ den de Vale atağı yapılabilir. ( Belki bir konuşulmayan renkte ) veya Vx gösterir.
            ( belki ortağın rengi için ataktır veya karanlıkta atağın rengini bulmak için yapılır.)
       5) Bu kitap A109 , R109, D109’ dan 9’ luyu atağını tavsiye eder.AV10, RV10’dan 10’ lu atağını gösterir
       6) 3’ lü veya 4’ lü değersiz bir renkten büyük atak edin ve bir onörün olmadığını bildirin. 5’ li veya 6’ lı
           değersiz bir  renkten eğer başka renklerden bir veya iki antreniz varsa 4. büyüğü atak edin .               
      7) Bir renkten küçük bir renk atağı bu renkten en az bir onör sözü verir ve bu renge devam edilmesi iste-
           nir. Eğer başka bir renge dönülmesini istiyorsanız spot kartın büyüğünü atın.
      8) Eğer konuşmalar kapalı ise konuşulmamış bir minör yerine konuşulmamış bir majör atağını tercih edin
          Fakat minör renginiz  majör renginizden daha kuvvetli ise ( üç onör kartlı ise – 6 büyük onörden ) mi –
          nör atak edin.Majör renginizden daha kuvvetli ise(üç onör kartlı ise, 6 büyük onörden) minör atak edin
      9) Konuşmalardan bir ip ucu çıkarmak için iyi dinleyin. Konuşmaların içinde hemen her şey vardır.
          Örnek : eğer ortak bir seviyesinde bir overcall yapabilecekken yapmadıysa bu bir ip ucudur.Eğer ortak
          bir artifisyel konuşmaya kontur atabilecekken atmadıysa bu diğer bir ip ucudur.Eğer ortak sizin rengi –
          nizi desteklememişse bu da bir ip ucudur.Eğer rakipler bir majör kontratından kaçındılarsa onlarda 8’
         den az majör vardır. Bu da bir ip ucudur.                           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder